veelgestelde vragen

Boeking, prijzen en betaling
DIRECT BOEKEN? » 085 - 13 04 578

veelgestelde vragen

Boeking, prijzen en betaling

Waarom verschillen de prijzen voor particulieren met die van bedrijven?
In de fiscale wetgeving is er een mogelijkheid voor muzikanten om gebruik te maken van een privé-regeling. Dit betekend dat u de overeengekomen gage rechtstreeks betaald aan de muzikanten als een onkostenvergoeding. Hierover betaald de muzikant wel inkomstenbelasting maar geen werkgeverslasten. Om deze reden betaald u als particulier vaak minder dan een bedrijf of vereniging.

Ik heb een artiest/band geboekt, hoe gaat het verder?
Wanneer u heeft aangegeven een band of artiest te willen boeken ontvangt u een mail met de vraag om bepaalde gegevens (tijden, locatie, et cetera). Na ontvangst van deze gegevens maken wij een schriftelijke bevestiging die u ter controle ontvangt. Wanneer deze door u akkoord is bevonden is de boeking geregeld. Uiteraard nemen we voorafgaand het optreden nog contact met u op om de laatste details te bespreken.

Hoe gaat de betaling?
Bedrijven en verenigingen ontvangen voorafgaand het optreden een factuur. Deze factuur dient voor of op  de aangegeven betaaldatum betaald te zijn. Particulieren ontvangen een bemiddelingsfactuur voorafgaand optreden. De restant gage wordt op de speeldatum voorafgaand het optreden contant betaald aan de bandleider.

Hoe accuraat zijn de genoemde prijzen?
De prijzen zijn goede indicaties van de gage. Prijzen wisselen afhankelijk van de speelduur, aanwezigheidsduur en de afstand. Wanneer u contact opneemt sturen u een prijsopgave op maat.

Ziekte & annuleren

Wat gebeurt er in geval van ziekte van een van de musici?
Het komt in de regel zelden voor maar het is nooit uit te sluiten dat een van de musici ziek wordt. Wij zorgen in dat geval altijd voor passende vervanging. We hebben een uitgebreid netwerk van jazzmusici en kunnen daarom garanderen dat de kwaliteit gehandhaafd blijft.

Wat gebeurt er als ons feest niet door kan gaan en ik heb wel geboekt?
Wij proberen altijd te zoeken naar een oplossing die voor alle partijen goed werkt. Annuleren is niet vrijblijvend mogelijk. De musici hebben de datum vrijgehouden en missen daarom een eventueel ander optreden (en dus andere inkomsten). De eventueel te betalen kosten hangen af van hoever voor het optreden u wenst te annuleren. Meer informatie hierover vindt u in onze algemene voorwaarden.

Kan ik een optie kosteloos annuleren
ja, een optie is altijd vrijblijvend voor u. Wanneer de optie door u geplaatst is heeft u ook het eerste recht van boeken. Wel voordeel, maar geen verplichting!

Praktisch

Verzorgen jullie zelf geluid?
In de meeste gevallen verzorgen we zelf het geluid. Bij grote evenementen is het soms wel nodig gebruik te maken van de aanwezige techniek. Dit kan in overleg.

Is de muziek niet te overheersend?
We hebben ruime ervaring met het verzorgen van  achtergrondmuziek waarbij uw gasten met elkaar in gesprek kunnen blijven. Wij letten er goed op dat de muziek niet overheersend is (indien dit de wens is).

Hoe lang spelen jullie?
De speelduur is altijd in overleg met u. Standaard spelen we sets van 45 minuten per uur. In de praktijk stemmen we onze speelduur af op uw programma.

Wat voor kleren hebben jullie aan?
Dat hangt van de sfeer en uw wens af. Vaak spelen we pak. In bepaalde situaties spelen we in overleg niet in pak, maar wel netjes gekleed met bijvoorbeeld een jasje en mooie blouse.

Behoren verzoeknummers tot de mogelijkheden?
Ja, u kunt een speciaal nummer van tevoren overleggen. Verzoekjes op de speeldag zelf zijn welkom, maar kunnen we niet garanderen.

Hoe lang voor het optreden zijn jullie aanwezig?
In de regel 45 minuten voor aanvang, of anders in overleg.

Hoeveel ruimte hebben jullie nodig en wat moeten wij verzorgen?
We hebben ongeveer 3 bij 4 meter nodig. Een vrije speelplek is van belang, zodat uw gasten niet te dicht op de muzikanten. Een standaard stroomafsluiting is voldoende. Het is handig als er een ruimte is waar de musici hun koffers kwijt kunnen.